" F l o w e r "

flaw

Hai Welcome Here


" I would rather wear flowers in my hair than diamonds around my neck "

Muhammad Iylia bt Hashim





Tips penjagaan kulit muka}
Thursday 27 October 2011 | 03:02 | 2Comment


Assalamualaikum

Okey , penjagaan muka sangat penting tau . Lagi lagi perempuan , bukan main jaga nye . Beli produk bukan main mahal . Buang duit je derr . Baik gne cara tradisional . Lagi murah . hikhok . Okey , dyla bagi tips tips . Lelaki pon boleh gne cara nihh .

Petua mencerah , menghalus dan melicinkan kulit

Cara 1
Ambil sebiji timun dan buangkan kulitnya . Kemudian di "blendkan" . Selepas itu hasil "blend" disapukan pada kulit muka . Seelok-eloknya , biarkan selama 20 minit supaya ia meresap jauh ke dalam kulit . Lagi bagus dilakukan sebelum tidur.

Cara 2
Ambil air nasi yang ditanak sebelum ia kering sebanyak 2 sudu . Semasa ia suam , lumurkan pada muka . Tunggu sehingga muka anda kering dan lepas itu bilas lahh :)

Cara 3
Gunakan kentang . Ia boleh melicinkan kulit anda . Ambil sebiji kentang yang dibuang kulitnya . Campurkan dengan kuning telur dan lumurkan pada muka . Tunggu hingga kering kemudian bilas dengan air suam . 

Muka berjerawat
Ambil sebatang lidah buaya . Basuh sehingga bersih . Rebus daun lidah buaya dengan menggunakan api yang kecil sahaja . Ambil lendir dari daun itu dan sapukan pada bahagian yang berjerawat . Lakukan sebelum tidur .

Kulit kering
Ambil air mawar . Sapukan pada muka dan sebaiknya berselawat dulu #orang islam . Ambil bunga itu dan ramas hingga lumat . Letak pada muka . Tidak perlu bilas :)

Kurangkan parut jerawat
Anda hanya perlu mengambil sebiji timun yang sudah dibuang kulitnya . Kisar dan tapis . Hampasnya digunakan dan ditempekkan pada muka . Biarkan selama 30 minit dan kemudian bilas . Lakukan 3 kali seminggu . 

#Jangan sesekali anda picit jerawat . Ia akan menyebabkan jangkitan kuman .Kulit akan menjadi teruk dan ia akan menyebabkan jerawat tumbuh lagi banyak .

credits  to : PSIPUM