" F l o w e r "

flaw

Hai Welcome Here


" I would rather wear flowers in my hair than diamonds around my neck "

Muhammad Iylia bt Hashim





Tips untuk menguruskan badan}
Friday 18 November 2011 | 05:00 | 0Comment



Assalamualaikum 
Nihh tips kedua Dyla . Agak excited jugak lah kan . Nih permintaan daripada Kak Ain kite . Dia tak "tembam" pon tapi tak thu lahh knape dia nak tips nihh . Kite yg tembam nihh yg kne ikot . Yang lain pon boleh ikot tips nihh ehh . 

  • Senaman 
Yang nihh tips yang paling berkesan lahh . Lakukan 3 kali seminggu dan 20 minit . Kalau yg sedang berdiet , sebaiknya lakukan secara seimbang .

  • Makan makanan yang sihat
Mesti seimbangkan diet anda . Lebihkan buah , sayur dan ikan #ramai yg tak suke sayur kan ? . Kurangkan daging merah dan makanan ringan .

  • Kurangkan makan
Yang nihh orang susah nak ikot . Cuba kawal diet , makan hanya pada masa yang betul dan ambil kuantiti  yg berpatutan . Cuba mengambil separuh dari kadar yg selalu anda ambil . Contohnya ,  kalau selalunya ambil empat senduk , ambil lah dua senduk .Kan separuh tuhh .  Makan lima kali hidangan berupa buah-buah dan sayuran untuk menambahkan serat yg banyak di dalam diet anda.

  • Ekspresi Diri
Apa yg anda rasa ingin lakukan , lakukan saja . Penuhi masa anda dengan aktiviti yg berfaedah , jgn biarkan masa anda dibuang begitu saja . Ini dapat mengelakkan diri anda berfikir untuk makan . Begitulah ekspresi diri juga turut menyumbang dalam mengrealisasikan program kurus anda .

  • Kawal Emosi
Emosi juga memainkan peranan dalam proses pengurusan badan . Bijak mengawal emosi dan pemikiran anda , dengan ini anda akan bersedia menerima sebarang kebarangkalian dalam hidup . Tingkatkanlah keyakinan  diri dan hargai diri anda pastinya melakukan yg terbaik kepada diri sendiri . Sebernanye tabiat  pemakanan juga ada kaitannya dengan emosi diri jadi untuk merealisasikan diet kurus anda , pastikan pengawalan emosi yg terbaik .



# Nihh je yg kite dapat . Harap korang boleh ikot lahh ea . Good Luck

credits  :  Tips